072-3954182

מחלקת קרקע ואספלט

למבנה הקרקע השפעה רבה על מעבר אוויר ומים בקרקע. בבדיקות הקרקע השונות מעניקות מידע חשוב ואפילו מציל חיים שהרי בניה על אדמה לא מתאימה עלולה חלילה להסתיים באסון!
ולכן לפני שמתחילים בהקמת תשתיות, סלילת כבישים או בניית גשרים, יש לבצע בדיקות קרקע ואספלט, על מנת לקבל את כל המידע הנחוץ על החומרים בהם נעשה שימוש במצע הקיים.

בדיקות קרקע בוחנות מספר אספקטים המאפשרים לנו להבין אם קרקע מסוימת היא מתאימה לבנייה או לא:
האם הרכב האדמה חזק ויציב מספיק על מנת לאפשר תמיכה ביסודות המבנה?
האם הקרקע היא בעלת יעילות ספיגה מספקת ותאפשר הקמה של מערכת ניקוז יעילה?
האם ישנן היבטים אחרים שעלולים לפגוע בהקמת תשתיות המבנה?

בנוסף לכך, הבדיקות מעניקות יכולת לתכנן נכון את תערובת האספלט ולחזות את כל הפרטים החשובים שיובילו לפרויקט יציב שיגלה עמידות לאורך הזמן.
בדיקות או סקר קרקע ואספלט יכולות להתבצע במעבדה או באתר, על ידי מכשירים מתקדמים וחדישים ובהתאם לתקנים הנדרשים.

בדיקות שדה

  • צפיפות/רטיבות באמצעות מד גרעיני
  • צפיפות באמצעות חרוט חול/גליל מוחדר
  • בדיקות מעבדה
  • משקל יחסי של קרקע
  • צפיפות אגרגט דק (בלתי פלסטי)
  • תכולת דקים בקרקע ובאגרגטים
  • אינדקס פחיסות ומאורכות אגרגטים
  • שיעור התנגדות לשחיקה של אגרגטים (לוס אנג'לס)
  • גריסות בריטית של אגרגטים
  • שווה ערך חול
  • תפיחה חופשית
  • דירוג אגרגטים
  • גבולות סומך, צפיפות מקסימאלית (100%)
  • מנת תסבולת קליפורנית (CBR)
  • קביעת אחוז המים בקרקע ובסלע
  • בדיקות אספלט
  • קביעת הרכב תערובת אספלט (מיצוי קר)
  • צפיפות מדגמי אספלט
  • קביעת עובי מדגמי אספלט
  • יציבות נזילות תערובת אספלט בשיטת מרשל
  • קביעת אחוז חלל בתערובת אספלטית
  • צפיפות מקסימאלית תיאורטית
  • התאמה לדרישת נתיבי ישראל לתכן תערובת אספלטית
  • יציבות משתיירת, קידוח והוצאת גלילי אספלט

 

בדיקות של מחלקת קרקע ואיכות הסביבה

  • במחלקת הקרקע מכשירים ייחודיים ומיוחדים וחלקם בלעדיים בישראל:
  • מכשיר CPT –  לבדיקת צפיפות וחדירות הקרקע
  • מכשיר IRI –  לבדיקת גליות הכביש
  • מכשיר FWD –  לבדיקת שקיעה תחת עומס דינמי
  • מכשיר GCTS –  לצורך הדמיות רעידות אדמה
  • רדאר חודר קרקע בתדרים מ25- מגה הרץ עד 2 גיגה הרץ
  • מערכת ERT –  טומוגרפיה חשמלית
  • מערכת סיסמית של GEOMETRIX

בדיקות ביטומן ואמולסיה ביטומנית

  • בדיקות שארית זיקוק של תחליב (אמולסיה) – לפי תקן אמריקאי ASTM D244 
  • בדיקות יציבות באחסנה של תחליב (אמולסיה) – לפי תקן אמריקאי ASTM D244 
  • בדיקות ביטומן מבוצעות בהתאם לדרישות מפרט מס' 61 
  • ביטומן טרי נבדק לפי תקן ישראלי ת"י 161 חלק 1 
  • בדיקות שארית מתנור קרום מסתובב (RTFOT) לפי ASTM D2872 
  • שארית אחרי פריצת קרום דק בתוספת זיקוק בלחץ PAV  לפיASTM D6521  בטמפרטורת זיקוק של 100 מעלות 
  • שיטות בדיקה לפי תקנים הבאים: 
  • תקן אמריקאי ASTM D7175
  • תקן אמריקאי ASTM D92
  • תקן אמריקאי ASTM D2872
  • Califirnia Test 381 

 

בדיקות אספלט

  • תכנון תערובת אספלט בשיטת מרשל כולל: הכנה, הידוק, צפיפות, יציבות ונזילות, צפיפות מקסימלית ותיאורטית, תכולת אבק, פחיסות, מוארכות, שיעור שחיקה לוס אנג'לס, דרוג תאים, תכולת בולי חרסית, שווה ערך חול וגובלות הסומך.
  • בקרה במפעל אספלט
  • בדיקות מרשל כולל נטילה, הידוק, צפיפות, תכולות ביטומן וגזירה
  • נטילת ליבות אספלט ובדיקת צפיפות ועובי שכבה
  • מישוריות האספלט
  • מדידת גרעי גליות
  • מדידת אגני שקיעות באמצעותFWD 
  • התנגדות להחלקה על מצע אספלט, בטון וריצופים למיניהם באמצעות מטוטלת בריטית
  • בדיקות נראות החזר אור מסימני כביש
  • בדיקות החזר אור מיריעות מחזירות אור בשלטים ותמרורים

 

בדיקות גיאוטכניות (גיאו-מכניקה) מתקדמות כגון

  • גזירה מרחבית
  • גזירה ישירה קונסולידציה
  • חלחול מערכת לדיגום ובדיקה של איכות הסביבה באמצעות מכונת GEOPROBE